موضوع: 📰بازاریابی شبکهای و افزایش اشتغالزایی📰
-
2017/02/08, 11:56 #1
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 553
📰بازاریابی شبکهای و افزایش اشتغالزایی📰
📜 بازاریابی شبکهای (Network marketing) یا بازاریابی چندسطحی (Multi level marketing)، نوعی شیوه فروش است که در آن شرکتها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش میرسانند و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل میتوانند محصولات شرکت را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکهای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق ایجاد سازمان فروش کسب میشود. در این نوع از فروش، بازاریابها به صورت تبلیغات کلامی یا تبلیغات چهره به چهره اقدام به فروش محصولات شرکت میکنند. هر تجارتی بهمنظور دستیابی به اهداف تعیینشده خود نیازمند قرارگرفتن در مسیر مشخص و تعریفشده است تا بتواند اثرات مثبت خود را در شاخصههای اقتصادی - اجتماعی و فرهنگی جامعه نمایان کند. بازاریابی شبکهای به عنوان پدیدهای شاید هنوز ناشناخته در فرهنگ ایران سالهاست که در کنار ما زیسته و تلاش کرده جایگاه خود را در معادلات اقتصادی کشور بیابد. ایده بازاریابی شبکهای از فرمول تصاعد گرفته شد که به وسیله فیثاغورس و اقلیدس در کتاب معروف «مقدمات» به جهان معرفی شد.
جان پل گتی، ثروتمندترین مرد آمریکایی در سال ۱۹۵۷ میلادی بود و برای اولین بار اعلام کرد: «من ترجیح میدهم از یک درصد تلاش صد نفر استفاده کنم تا اینکه از صددرصد تلاش خودم». این ایده که اهرم نام دارد، امروزه پایهگذار فلسفه بازاریابی شبکهای شده است.
صنعت بازاریابی شبکهای براساس استفاده درصد بالای افراد از شبکههای اینترنتی راهکاری است برای افزایش اشتغالزایی و فرصت طلایی برای کسب درآمد انفعالی.
🌐 فلسفه فروش بازاریابی شبکهای:
💼 فرض کنید شرکتی داریم و قصد داریم محصولات خود را بفروشیم. مسلما انتخابهای متفاوتی داریم. اما هر روشی که انتخاب کنیم، در نهایت باید این دو کار را به موازات یکدیگر انجام دهیم:
1) توزیع ذهنی محصولات: یعنی مشتریان را از وجود محصولات مطلع و آنها را تشویق به خرید کنیم.
2) توزیع فیزیکی محصولات: یعنی از طریق یک شبکه توزیع کارآمد، محصولات را در معرض دید مشتریان قرار دهیم.
🖋 برای انجام این دو کار، روشهای مختلفی وجود دارد:
🔺روش اول: شبکه توزیع معمولی
🔸روش دوم: فروش مستقیم (تکسطحی)
🔻روش سوم: فروش مستقیم (چندسطحی)
🎯 بعضی از خصوصیات جالب روش چندسطحی:
1) شایستهسالاری: در این ساختار، هر فردی که بالاتر قرار دارد یا زودتر کارش را شروع کرده، لزوما درآمد بیشتری ندارد. بلکه درآمد بیشتر، نصیب کسانی میشود که سازمانشان فروش بیشتری انجام داده است.
2) روشی مؤثر برای تبلیغ: این روش، یکی از مؤثرترین روشها برای جاانداختن یک مارک ناشناخته است. ما آنقدر به مارکهای معتبر اطمینان داریم که اغلب بهراحتی حاضر نمیشویم مارکهای ناشناخته را حتی امتحان کنیم.
✳️ اما زمانی که پیشنهاد امتحانکردن یک مارک ناشناخته به وسیله یکی از آشنایان و دوستان به ما داده شود، احتمال امتحانکردن آن بسیار بالا میرود و همین امتحانکردن، راه ورود به قلب و ذهن مشتری است. «مؤثرترین پیشنهاد برای خرید یک کالا، پیشنهادی است که از طرف یکی از نزدیکان مشتری به وی ارائه شود».
3) تقسیم عادلانه ثروت: در این روش، پولی که در روشهای قبلی به تعداد کمی عمدهفروش و مغازهدار میرسید، حالا بین تعداد بسیار زیادی از توزیعکنندگان و حتی خود مشتریها تقسیم میشود (چون مشتریها هم با عضوشدن در شبکه میتوانند محصولات را با تخفیف بخرند). درواقع میتوان گفت در این روش، ثروت عادلانه توزیع میشود. اولینبار یک شرکت دوچرخهسازی در روسیه از این ایده استفاده کرد و برنامهای ترتیب داد که مشتریان با پرداخت ١٠ روبل به جای ٥٠ روبل صاحب دوچرخه شوند، اگر چهار مشتری دیگر نیز معرفی کنند؛ ولی فروش شرکت بهسرعت رو به اشباع رفت. در روسیه به آن شرکت بهمنی و در فرانسه به آن گلوله برفی لقب دادند و صددرصد تقلب و کلاهبرداری تلقی شد. از آن پس سیاستمداران، اقتصاددانان و جامعهشناسان زیادی بهدنبال پیداکردن راهی بودند که از این ایده به نفع همه استفاده کنند.
به خانواده ام ال مارکتینگ بپیوندید -
2017/02/19, 22:30 #2
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 553
فروش مستقیم یا همان فروش به شیوه بازاریابی شبکه ای چه فوایدی برای اقتصاد کشور دارد؟
🔹حذف واسطه های سنتی و دلال ها
🔸افزایش سود تولید کننده داخلی
🔹کیفیت و کمیت بالای محصول تولیدی
🔸توسعه کارخانجات داخلی و جذب نیرو
🔹پرداخت عانی و به موقع مالیات به دولت
🔸نظارت دقیق بر قیمت ها
🔹خرید آسان و مطمئن
🔸خرید محصولات به قیمت واقعی
🔹تثبیت قیمت محصولات
🔸ارائه جنس اصل و اورجینال به مشتری
🔹جلوگیری از تورم
🔸قیمت یکسان در سراسر کشور
هر یک از اینها به تنهایی می تواند یک دلیل محکم و قانع کننده برای اثبات برتری شیوه فروش مستقیم نتورک مارکتینگ باشد.
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری موضوع