موضوع: فروش در بازاریابی شبکه ای
-
2017/01/17, 09:29 #1
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 554
فروش در بازاریابی شبکه ای
به کی بفروشیم؟!
به بهترین ها بفروشید
بقیه رو فراموش کنین.
بهترین خریدار های شما تقریبا ۱۰ درصد مشتری های شما رو تشکیل میدن.
و احتمالاً یکی از این ویژگی ها رو دارن:
1⃣به محصولات تون علاقه دارند.
2⃣ بیشتر ازتون میخرن.
3⃣ مرتب خرید میکنن.
4⃣ شما رو به دیگران معرفی میکنن.
و...
نکته ی جادویی در مورد بهترین خریدارها اینه که همین ۱۰ درصد ناچیز، ۹۰ درصد سود فروش شما رو تشکیل میدن!!آخرین ویرایش توسط Ali Mousavi در تاریخ 2017/01/17 ساعت 12:20
-
2017/01/19, 09:29 #2
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 554
فروش در بازاریابی شبکهای
در بازاریابی شبکهای، فروش عبارت است از فرایند خلق روایط سازندهای که بر پایه تبادل ارزش بنا شده است؛ خواه آن ارزش با خرید محصولات تان کسب شود و یا با پیوستن به فرصت بیزنس تان بدست آید.
در بازاریابی شبکهای شیوه فروشی که به بهترین نحو جواب میدهد، فروش آموزشی فرد به فرد است. یعنی ارائه یک انتخاب آگاهانه به مشتریان و همکاران بالقوه بیزنس. در واقع امروزه مشتریان خواستار چنین انتخاب آگاهانهای هستند. آنها دیگر با فروشهای اغراق آمیز و به زور گذشته قانع نمیشوند.
امروزه بازاریابی شبکهای نسبت به هر نوآوری دیگری در بازاریابی، قابلیت بیشتری در آموزش مصرف کنندگان در مورد محصولات و خدمات جدید از خود نشان میدهد.
این بدان معناست که هر روز افراد بیشتری برای یادگیری و آگاهی در مورد محصولات و خدمات جدیدی که نیاز دارند و هنوز چیزی در موردشان نمیدانند، به شما بعنوان یک فروشنده بازاریابی شبکهای روی میآورند. چون این کار بیزنسی است مردمی که بر اساس صداقت و روابط شخصی سالم استوار است.
کتاب پول پول پول پول پول
نظرات خودتون رو ارسال کنیدآخرین ویرایش توسط Ali Mousavi در تاریخ 2017/02/04 ساعت 01:48
-
2017/01/19, 18:08 #3
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 554
آیا فروشندگی هنر شنیدن نه می باشد؟؟
۱) قسمت اول
یکی از مواردی که مطمئناً بسیاری از فروشنده ها آنرا شنیده اند، این است "فروشندگی هنر نه شنیدن است.. "
اما آیا این عبارت صحیح است و آیا می توان گفت اگر فروشنده ای همیشه از مشتری ها کلمه" نه "را می شنود می تواند موفق باشد؟
در این مطلب که بر گرفته و برداشت شده از کتاب ۵۳ اصل متقاعدسازی از کوین هوگان می باشد، مقداری در خصوص این موضوع توضیح می دهیم
نکته مهم در فروشندگی و هنر متقاعد سازی این است که بتوانید متوجه شوید چرا مشتری به شما " نه " می گوید،
یکی از دلایل اصلی خاطره ناخوشایند از بله هایی است که قبلاً گفته اند.
شاید بتوان به جرات گفت منشا ۹۰ درصد پاسخ های منفی همین خاطره های ناخوشایند از بله هایی است که قبلا گفته می شود،
" فرض کنید مدیری در گذشته به یکی از کارشناسانش بودجه ای برای کار پژوهشی داده و پس از انجام آن پروژه با شکست روبرو شده و کلی از سرمایه آن مدیر نابود شده، آیا این مدیر حاضر است خیلی راحت به کارشناس دیگری بودجه مالی بدهد؟؟ "
پس می توان گفت انسانها به گذشته و آن چیزی در گذشته برایشان اتفاق افتاده فکر می کنند، اما مهم این است که زمانی که به گذشته فکر می کنند چه چیزهایی به یادشان می آید و در ذهنشان مرور می شود؟؟
نکته مهم و جالب اینجاست که انسانها لحظات آغازین و پایانی رویدادها را به خوبی بخاطر می آورند. اما اتفاقات دیگر را بدرستی و کامل به یاد نمی آورند…
شاید خیلی از دوستان روز اول مدرسه و یا روز آخر دانشگاه را بخاطر بیاورند اما از حین این رویدادها چیز زیادی به خاطر نمی آورند.
پس ممکن است مشتری ها در برخورد های قبلی با شما یا به هم صنف شما با رویدادی مواجه شده اند که خاطره ای تلخ در ذهنشان مانده و این خاطره را با خودشان همیشه همراه دارند.
�ادامه دارد... -
2017/01/19, 18:15 #4
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 554
آیا فروشندگی هنر نه شنیدن است؟؟
۲)قسمت دوم
نکته بعدی که در مسیر متقاعدسازی وجود دارد آینده مبهم برای مشتریان می باشد.
انسانها تصویر کامل و مفهومی از آینده ندارند به همین خاطر از آینده دلهره دارند و شاید از آینده بترسند، به همین خاطر سعی می کنند در مقابل تغییرات خیلی سریع پاسخ منفی می دهند.
پیشنهاد می کنم آینده همکاری را برای مشتری روشن کنید، راهکارهایی زیادی وجود دارد، بعنوان مثال خود بنده در فروشگاه محصولات تضمین بازپرداخت وجه در صورت نارضایتی را گذاشته ام و به مشتری اطمینان می دهم در صورتی نارضایتی کل هزینه به وی بازگشت داده می شود، یا یک شیرینی فروشی که به مشتری هایش یک عدد شیرینی جهت تست می دهد تا از کیفیت و طعم آن مطمئن شوند،
هر کسب و کاری می تواند راهی مختص خودش برای روشن تر کردن آینده برای مشتری انجام دهد
پس عواملی مانند خاطرات ناخوشایند گذشته، پایان نامطلوب در گذشته و ابهام از آینده باعث می شود مخاطب و یا مشتری راحت ترین راه ممکن یعنی " نه " گفتن را انتخاب کند.
اجازه ندهید موارد فوق باعث شود مشتریان به شما پاسخ نه بدهند، حتما نکات و تکنیک های حرفه ایمتقاعد سازی را بیاموزید تا بدانید در این مواقع چه باید انجام داد. -
2017/01/19, 18:43 #5
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 554
هفت قانون فروش موفق
برگرفته از کتاب: ساخت کسب و کار فوقالعادهبرایان تریسی
قانون هفتم: تکرار فروش و جذب مشتریان توصیهشده
این قانون ، مهمترین بخش فرایند فروش است.هدف همه کارهایتان باید مراقبت از مشتریان و حفظ آنها بهگونهای باشد که منجر به خریدهای مجدد آنها شده و باعث شود شما را به دوستان و آشنایان خود نیز توصیه کنند.با هر مشتری مانند مشتری میلیوندلاری برخورد کنید و فرض کنید که توانایی خرید حجم عظیمی از محصولات و خدمات شما را دارد و شما را به تعداد قابلتوجهی از مشتریان احتمالی دیگر توصیه خواهد کرد.
بهطور میانگین، هرکس سیصد نفر را به اسم میشناسد ، این افراد میتوانند دوستان، اقوام، معلمان ، همکلاسیها ، همکاران، افرادی که در حیطه کاری خود با آنها سروکار دارید و یا معاشران شما مانند بانکدار یا حسابدار باشند.
فرض کنید تنها 10 درصد افرادی که مشتریان شما میشناسند ، مشتریان احتمالی محصولات یا خدمات شما باشند.پس اگر با مشتری خود به بهترین نحو برخورد کنید ، او میتواند سی مشتری دیگر به شما معرفی کند. هرکدام از این سی مشتری نیز 300 نفر را میشناسند و تقریبا 10 درصد آن افراد نیز میتوانند مشتریان احتمالی شما باشند.پس میبینیم که خریدار محصولات و خدمات شما میتواند ظرف چند ماه آینده 900 مشتری احتمالی دیگر برای شما بهارمغان آورد.آیا جالبتوجه نیست؟ آیا این موضوع، در نحوه برخورد شما با مشتریانی که اکنون روبرویتان ایستادهاند، تفاوتی ایجاد نمیکند؟
فروش به مشتری معرفیشده به یک پانزدهم زمان ، پول و انرژی لازم برای فروش تلفنی و یا فروش به یک مشتری جدید نیاز دارد.در خرده فروشی مواد مصرفی ، وقتی مشتری راضی شما را به فردی توصیه میکند ، 95 درصد فرایند فروش قبل از اولین دیدار انجام شده است.توصیه شفاهی - اگر بهطور منظم و اصولی بهکار گرفته شود ، روشی بسیار قدرتمند برای رشد کسبوکار است.
قابل توصیه بودن کلید جذب مشتریان توصیه شده است. ارائه خدمات عالی و اطلاعات آموزشی به مشتری موجب میشود که با اطمینان شما را به دوستان، خانواده و آشنایان خود توصیه کند.وقتی از مشتریان خود مراقبت میکنید، آنها راغب میشوند دوستانشان نیز از چنین تجربه لذتبخشی برخوردار شوند.
درهر فرصت ممکن درخواست ارجاع کنید.میتوانید بگوئید:
مشتری گرامی، من واقعا علاقهمندم با افرادی مانند شما کار کنم، آیا افراد فوقالعاده دیگری مانند خودتان میشناسید که شاید به محصولات و خدمات ما علاقهمند باشند؟
چه کسی ممکن است به شما بگوید هیچ فرد فوقالعاده دیگری را نمیشناسد؟
وقتی یک مشتری راضی ، مشتری احتمالی جدیدی معرفی میکند ، نتیجه کار را به مشتری معرف گزارش دهید و جزئیات را برای او تعریف کنید.مردم نسبت به آنچه به دوستان و آشنایان آنها گفتهاید و پاسخ آنها، کنجکاوی بیشازحدی دارند.
وقتی مشتری ارجاعی خرید میکند، یک نامه تشکر و یا حتی یک هدیه برای فردی که او را معرفی کرده بفرستید.گزینه موردعلاقه من سبد هدیهای پر از خوراکیهای خوشمزه است. مردم همیشه از دریافت هدایا خوشحال میشوند و اگر قدردانیتان را به آنها نشان دهید، احتمالا در آینده نیز شما را به دیگران توصیه خواهند کرد.
کتابها، مقالات، سیدیها و برنامههای آموزش فروش بسیاری به این هفت گام فرایند فروش پرداختهاند. نکته مهم آن است که گاهی بهبودی کوچک در یک حوزه، منجر به موفقیتهای بزرگ میشود. -
2017/01/19, 18:48 #6
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 554
ایجاد روابط بلند مدت با مشتری
بیشتر فروشندگان تصور میکنند که فروش، یک فعالیتِ سودآورِ کوتاه مدت است و لازم است فقط با مشتری در طول مدت مذاکراتِ خرید ارتباط داشت. آنها بعد از این که قرارداد را امضا کردند، به دفترشان میروند و از موفقیتشان با همکاران صحبت میکنند، غافل از این که تازه در ابتدای یک راه طولانی هستند. مراحل بعدی این راه، برقراری ارتباط بلند مدت با آن مشتری است، به گونهای که کسب و کار شما را به دیگران توصیه کند.
فروشندگان موفق، در این نقطه تحقیق میکنند که آیا توانستهاند کسب و کارشان را به درستی در ذهن مخاطب بنشانند؟ آنها برای دریافت بازخوردهای صادقانه مشتریان تلاش میکنند تا متوجه شوند که آیا در ارائه ارزش مورد انتظار به مشتریان، موفق بودهاند؟
فروشندگان موفق میدانند که مشتریانشان چه دیدگاهی نسبت به آنها و کسب و کارشان دارند. آنهاجواب این سوال را میدانند که آیا مشتریانشان به دید یک شریک تجاری به شرکتشان مینگرند یا فقط آنها را یک پیمانکار به حساب میآورند؟ اگر یک تامینکننده جدید با قیمت کمتر به مشتریانشان مراجعه کند، آیا باز هم حاضر هستند با آنها ادامه دهند؟
اگر بتوانید تصویر درستی از درک مشتریان نسبت به کسب و کارتان داشته باشید، قادر خواهید بود برای بهبود جایگاه خودتان در ذهن او برنامهریزی کنید. از امروز به این فکر کنید که به جای پیمانکار، شریک تجاری بلند مدت برای مشتریانتان باشید و برای این کار، برنامهریزی کنید.
نظرات مطالبتون رو ارسال کنید. -
2017/01/22, 00:13 #7
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 554
کارگاه فروش
کارگاه رهبری
هر رهبر یک فروشنده است!
هر رهبر یک فروشنده است و باید این فروش را در مقابل سازمان خود و جهان بیرون انجام دهد.
هر کس می خواهد رهبر بزرگی باشد، باید کار فروش انگیزه به دیگران را خوب یاد بگیرد.
گاهی باید افراد را به کاری که دوست ندارند متقاعد کنید، یا آن ها را با این فکر راضی کنید که به چیزی که حتی فکرش را هم نمی کرده اند، دست خواهند یافت... -
2017/01/22, 12:36 #8
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 554
تاثير حالت وتن صدا در فروش
همانطور كه ميدانيد براي فروش نياز به قاطعيت در صداي خود داريد و يك صداي يكنواخت و مرده مردم را از خريد كردن پشيمان ميكند.
شايددر طول روز يكسري جملات را بارها تكرار ميكنيد مثلا((اين جنس اصله و قيمتش به نسبت جنسش هيچي نيست))
اين تكرار باعث ميشود كه يكنواخت حرف زدن براي شما عادي شود.
اين عادي شدن شايد براي شما امري طبيعي باشد ولي مشتري شما اولين دفعه است كه آن را ميشنود.
بياد داشته باشيد كه انعطاف صدا هم در ابتدا و هم در انتهاي مذاكره بسيار مهم است. -
2017/01/22, 12:50 #9
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 554
فروشندگان و بازاريان عزيز
همان طور كه ميدانيد نه گفتن رك و پوست كنده به مشتري بسيار تاثير بدي دارد، اما ما نه گفتني را كه به نظر بله بيايد را نيز توصيه نميكنيم، زيرا هيچ توجيهي ندارد و دروغ گفتن محسوب ميشد.
راه حل ما اين است از تكنيك ساندويچ استفاده كنيد.
كه شامل دو جمله به مثابه دو تكه نان ساندويچ و راه حل عملي هر يك به مثابه مواد داخل آن است.
اين دو جمله عبارتند از :
١- كاري كه ميتوانم انجام دهم اين است: با بيان اين جمله مشتري ميفهمد كه شما قصد كمك به اورا داريد.
٢- كاري كه شما ميتوانيد انجام بدهيد اين است: بابيان اين جمله
مشتري فك ميكند شما او را مانند شريك خود ميپنداريد و پيشنهاد هايي براي رفع موقت مشكل او داريد. -
2017/01/25, 20:13 #10
- تاریخ عضویت
- 2014/07/13
- محل سکونت
- رشت
- سن
- 31
- نوشته ها
- 552
- تشکر
- 198
- تشکر شده
- 554
7 ویژگی فروشندگان برتر
1) خوش تیپ بودن و آراسته بودن
2) فن بیان قوی
3) قدرت معرفی محصول
4) قدرت نهایی سازی فروش
5) نترسیدن و خجالت نکشیدن از فروش
6) مطالعه مقالات و کتب مختلف فروش
7) اعتماد داشتن به محصول
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری موضوع